archaika.pl sekcje archaika.pl rss
Galaktyka NGC 4631 i ogromne pole magnetyczne w jej centrum
Nowy obraz galaktyki spiralnej krawędzi NGC 4631 znanej również jako 'Galaktyka wieloryba'.
2019-11-29 06:26
autor: Archaika
Astronomowie używajc bardzo dużej matrycy NSF Karla G. Jansky'ego (VLA) uchwycili nowy obraz galaktyki spiralnej krawędzi NGC 4631 (znanej również jako 'Galaktyka wieloryba'). Zdjęcie pokazuje włoskowate włókna pola magnetycznego NGC 4631 wystające powyżej i poniżej dysku galaktycznego.

'...Widzimy nawet regularny obraz zmieniającego się kierunku tego zorganizowanego pola'.

Oddziałująca galaktyka NGC 4631 znajduje się około 25 milionów lat świetlnych od Ziemi w gwiazdozbiorze Canes Venatici.

Galaktyka ta odkryta przez brytyjskiego astronoma Sir Williama Herschela 20 marca 1787 roku ma średnicę około 80 000 lat świetlnych, nieco mniej niż nasza Droga Mleczna.

Ma jedną z największych aureoli gazowych obserwowaną wśród galaktyk brzegowych.

Nowy obraz NGC 4631 wskazuje na koherentne pole magnetyczne na dużą skalę, które jest generowane przez dynamiczne działanie wewnątrz galaktyki i spirale daleko na zewnątrz w postaci gigantycznych lin magnetycznych prostopadłych do dysku.

Zdjęcie NGC 4631 zostało zrobione przez połączenie kilku danych obserwacyjnych z gigantycznymi antenami VLA zlokalizowanymi w różnych konfiguracjach, aby pokazać zarówno duże struktury, jak i mniejsze szczegóły w galaktyce.

Naturalnie emitowane fale radiowe z galaktyki analizowano w celu ujawnienia pól magnetycznych, w tym ich kierunków.

Metody zastosowane do określenia kierunku linii pola magnetycznego zilustrowane tym obrazem można teraz zastosować w tej i innych galaktykach, aby odpowiedzieć na ważne pytania dotyczące tego, czy spójne pola magnetyczne są powszechne i jakie są ich kształty.

Zbudowanie takiego obrazu może odpowiedzieć na ważne pytania, takie jak to, w jaki sposób galaktyki pozyskują pola magnetyczne i czy wszystkie takie pola są tworzone przez taki sam process.

Komentarze:
Więcej czytania :
2020-01-20 01:37
Proxima Centauri to najbliższa nam gwiazda, czerwony karzeł, znajdujący się dokładnie ponad 4 lata świetlne od nas, może okrążać ją super ziemia.
2020-01-13 08:32
Odkryto jedną z pierwszych grup galaktyk w najdalszej zupie wodorowej.
2020-01-09 05:40